dimecres, 26 d’octubre del 2016

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES






Aquest model proposa que totes les persones tenen vuit tipus d’intel·ligència que, si bé poden estar relacionats, determinen el comportament, la manera d’aprendre, captar, comprendre, entre d'altres, el món que les envolta.









Hi ha molts tipus d'intel·ligència. Gardner n'ha identificades les següents:

  • Intel·ligència musical: facilitat en la composició, la interpretació, la transformació i la valoració de tot tipus de música i sons.
  • Intel·ligència lingüística: es distingeix pel plaer en el llenguatge i la parla..
  • Intel·ligència lògica-matemàtica: es distingeix per les elevades  habilitats en la resolució de problemes lògics i en les matemàtiques.
  • Intel·ligència espacial: consisteix a formar un model mental del món en tres dimensions, pensen en imatges, en espais i en superfícies.
  • Intel·ligència corporal-cinestèsica: és la capacitat d'utilitzar el mateix cos per realitzar activitats o resoldre problemes.
  • Intel·ligència interpersonal: és la capacitat de comprendre i entendre altres persones i treballar eficientment amb elles.
  • Intel·ligència intrapersonal: és la capacitat per comprendre's a un mateix que contingui els propis desitjos i pors i, utilitzar aquesta informació en la pròpia vida.
  • Intel·ligència naturalista: és la capacitat que tenim per distingir, classificar i utilitzar elements naturals.


Quines aplicacions didàctiques i metodològiques té per als professors o per ensenyar els nens d'educació infantil?

La millor contribució de les Intel·ligències Múltiples en l'educació és suggerir que els educadors utilitzin les estratègies, tècniques i activitats que genera aquesta teoria, oblidant-nos una mica del currículum i de l'aula tradicional. Utilitzant noves maneres d'organitzar i fer servir a l'aula, com per exemple: el concepte de centre d'interès, les tècniques de solució de conflictes, identificar els punts forts dels alumnes, el seu estil preferit d'aprenentatge, etc; ens servirà per a una educació més individualitzada i per poder atendre la gran diversitat dels alumnes. 
Per això, cal tenir en compte els estils de treball que manifesten els alumnes quan s'enfronten a les tasques de les diferents intel·ligències. Aquest article serà d'utilitat per a presentar la teoria de les intel·ligències múltiples als nostres alumnes. Com ens diu Gardner i Armstrong: "no hi ha un únic camí cap a la posada en pràctica de les idees de les Intel·ligències Múltiples a l'aula".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada