Hi ha molts tipus d'intel·ligència. Gardner n'ha identificades les següents:
- Intel·ligència musical: facilitat en la composició, la interpretació, la transformació i la valoració de tot tipus de música i sons.
- Intel·ligència lingüística: es distingeix pel plaer en el llenguatge i la parla..
- Intel·ligència lògica-matemàtica: es distingeix per les elevades habilitats en la resolució de problemes lògics i en les matemàtiques.
- Intel·ligència espacial: consisteix a formar un model mental del món en tres dimensions, pensen en imatges, en espais i en superfícies.
- Intel·ligència corporal-cinestèsica: és la capacitat d'utilitzar el mateix cos per realitzar activitats o resoldre problemes.
- Intel·ligència interpersonal: és la capacitat de comprendre i entendre altres persones i treballar eficientment amb elles.
- Intel·ligència intrapersonal: és la capacitat per comprendre's a un mateix que contingui els propis desitjos i pors i, utilitzar aquesta informació en la pròpia vida.
- Intel·ligència
naturalista: és la capacitat que tenim per distingir,
classificar i utilitzar elements naturals.
Quines aplicacions didàctiques i
metodològiques té per als professors o per ensenyar els nens d'educació
infantil?
La millor contribució de les Intel·ligències Múltiples en l'educació és suggerir que els
educadors utilitzin les estratègies, tècniques i activitats que genera aquesta
teoria, oblidant-nos una mica del currículum i de l'aula tradicional.
Utilitzant noves maneres d'organitzar i fer servir a l'aula, com per exemple:
el concepte de centre d'interès, les tècniques de solució de conflictes,
identificar els punts forts dels alumnes, el seu estil preferit d'aprenentatge,
etc; ens servirà per a una educació més individualitzada i per poder atendre la
gran diversitat dels alumnes.
Per això, cal tenir en compte els estils de
treball que manifesten els alumnes quan s'enfronten a les tasques de les
diferents intel·ligències. Aquest article serà d'utilitat per a presentar la
teoria de les intel·ligències múltiples als nostres alumnes. Com ens diu
Gardner i Armstrong: "no hi ha un únic camí cap a la posada en pràctica de
les idees de les Intel·ligències Múltiples a l'aula".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada